Jak využít gamification v e-mail marketingu

Vydáno 04.10.2011

Pokud využíváte emailový marketing, tak byste měli zbystřit a zaměřit svou pozornost na následující zprávu. Wikus Engelbrecht vydal totiž článek Gamification strategies for email marketing ve kterém se zaměřuje na možnost využití gamification v tomto oboru marketingu. Hlavním cílem by mělo být zvýšení loajality uživatelů pod rouškou herních interakcí a snaha dokázat oslovit i pasivní odběratele. Autor upozorňuje na vhodnost zaměřit se mimo klasicky uživateli tvořeného obsahu (např. komentářů) i na posilnění sociálních vazeb jako je vypíchnutí těch zajímavých a věcných. Na tomto základu pak nabízí možnost využít jednoho z pilířů gamification a to odměny, které je vhodné opřít o specifičnost či unikátnost kvůli zvýšení dojmu jedinečnosti a exluzivity (sleva, odznáček, navýšení kreditu, úprava šablony). Tento dojem lze následně posílit "tweetnutí, oplusování či olajkování" čímž by mělo dojít ke zvýšení šance na interakci uživatele. Autor na závěr poukazuje na fakt, že dobře nastavený systém může za pomoci ukazatele pokroku motivovat i ty, kteří původně neprojevili o zapojení do herního systému žádný zájem často jen tím, že je do hry zapojí tak jako tak.

Článek rozhodně doporučuji přečíst, ačkoliv většina popisovaných možností bude emailovým marketingovým specialistům zajisté známa. Jen třeba netušili, že se tomu říká gamification :)

Zpět

Twitter

RSS Twitter