Začněte jedním odznakem

Vydáno 09.12.2011

Toby Beresford ve svém dnešním článku The power of one badge Gamification rozvádí myšlenku, kdy namísto špatně navrženého systému více odznaků, u kterého hrozí efekt "badgification" (kumulace odznaků, které ve skutečnosti nic neznamenají) je vhodnější zaměřit se pouze na jeden odznak.

Odznak, který byste měli vybrat by měl být pro komunitu natolik zajímavý, aby se každý týden snažili o jeho získání a zároveň takový, který je přivede k vámi požadovanému cíli. Následně je důležité zaměřit své kampaně a zprávy kolem tohoto odznaku a po dostatečně dlouhé době vyhodnotit výsledky. Pokud nebude odezva nijak valná a odznak nezíská na důležitosti a zajímavosti pro komunitu, pak je možné, že jste jen zvolili špatný odznak. Nezbývá než se ho zbavit a zkusit třeba jiný. Příkladem takového odznaku může být "fanoušek týdne" či "zaměstnanec měsíce".

Pokud se vám podaří vytvořit odznak, který se pro vaši komunitu stane platným, můžete se následně pokusit vytvořit jeho další varianty (pro další rozličné úspěchy). Pro získání jejich důležitosti a smyslu již máte postavené základy. Ale jak Toby dodává na závěr svého článku, lepší je mít jeden než mnoho, zvláště pokud začínáte.

Zpět

Twitter

RSS Twitter