Jak využít gamification v e-mail marketingu

Pokud využíváte emailový marketing, tak byste měli zbystřit a zaměřit svou pozornost na následující zprávu. Wikus Engelbrecht vydal totiž článek Gamification strategies for email marketing ve kterém se zaměřuje na možnost využití gamification v tomto oboru marketingu. Hlavním cílem by mělo být zvýšení loajality uživatelů pod rouškou herních interakcí a snaha dokázat oslovit i pasivní odběratele. Autor upozorňuje na vhodnost zaměřit se mimo klasicky uživateli tvořeného obsahu (např. komentářů) i na posilnění sociálních vazeb jako je vypíchnutí těch zajímavých a věcných. Na tomto základu pak nabízí možnost využít jednoho z pilířů gamification a to odměny, které je vhodné opřít o specifičnost či unikátnost kvůli zvýšení dojmu jedinečnosti a exluzivity (sleva, odznáček, navýšení kreditu, úprava šablony). Tento dojem lze následně posílit "tweetnutí, oplusování či olajkování" čímž by mělo dojít ke zvýšení šance na interakci uživatele. Autor na závěr poukazuje na fakt, že dobře nastavený systém může za pomoci ukazatele pokroku motivovat i ty, kteří původně neprojevili o zapojení do herního systému žádný zájem často jen tím, že je do hry zapojí tak jako tak.

Článek rozhodně doporučuji přečíst, ačkoliv většina popisovaných možností bude emailovým marketingovým specialistům zajisté známa. Jen třeba netušili, že se tomu říká gamification :)

Vydáno 04.10.2011.

Obrana proti podvádění a "zhernění"

Michael Wu vydal již druhý článek na téma jak se bránit podvodům a zhernění při nasazení gamification. Již první článek Beat the Cheat: Stop Gaming the Gamification se dočkal výborných ohlasů.

Michael se v navazujícím článku Cheat Resistant Rewards and Metrics for Gamification zaměřuje na dva hlavní způsoby obrany a to snížení vnímatelné hodnoty odměny a zvýšení potřebného úsilí pro "hraní" systému. K tomuto by vám měla dopomoci větší průhlednost herního systému a sociální kontrola. Pokud se chcete dozvědět více, tak si rozhodně přečtěte odkazovaný článek.

Vydáno 03.10.2011.

Jak je na tom Gamification s efektivitou? Zajímavá data a případové studie

Pěkně provedená prezentace o tom, že gamification není "badgification" a "pointsification". Dozvíte se proč gamification funguje, jaké mechanismy využívá, zda může být vždy využita a co vás může při nasazení zaskočit a to i s příklady využití gamification s daty před a po nasazení. Na závěr vás čekají úvahy nad celým pojmem gamification a jeho budoucností.

Vydáno 29.09.2011.

Nový web o Gamification

Na tomto novém webu se pokusím přinést pozoruhodné novinky, zprávy a následně i vlastní články o pojmu “gamification”. Jsme stále v “beta” fázi. Pro začátek mrkněte na inspirativní video od Jane McGonigal na téma “Gaming can make a better world”

Vydáno 28.09.2011.

Twitter

RSS Twitter